Meniu
Coșul tău

POLITICA DE RETUR

Politica de Retur

Politica de Retur

1. Dreptul de retragere (persoane fizice)

Potrivit legislației în vigoare (OUG nr. 34/2014), consumatorul (persoana fizică) are dreptul de a se retrage din contract (adică de a renunța la cumpărarea produsului) în termen de 14 zile de la:

  • Ziua în care consumatorul sau o parte terță indicată de consumator (alta decât transportatorul) intră în posesia fizică a produsului, în cazul contractelor de vânzare;
  • Ziua în care consumatorul sau o parte terță indicată de consumator intră în posesia fizică a ultimului produs, în cazul unui contract privind multiple produse comandate printr-o singură comandă și livrate separat.

Pentru a-și exercita dreptul de retragere, consumatorul poate completa formularul de retur și ne poate contacta la adresa de e-mail office@staraqua.ro, transmitând prin e-mail contul bancar în care solicită virarea banilor.

Excepții de la dreptul de retragere (conform art. 16 din OUG 34/2014): produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid, produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator, produse confecționate la comandă sau personalizate, precum și alte excepții prevăzute de lege.

2. Condiții generale de returnare

  • Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate, cu ambalajul original și toate accesoriile, consumabilele și documentele însoțitoare.
  • Costurile de transport pentru retur sunt suportate de către client, cu excepția cazurilor în care s-a convenit altfel în scris cu Vânzătorul.
  • Responsabilitatea ambalării corespunzătoare a produselor revine clientului. Orice deteriorări survenite pe durata transportului de retur pot fi reținute din suma rambursată.
  • În cazul unei comenzi cu produse identice, se poate returna un singur produs desigilat (pentru testare), restul cantității fiind acceptată doar dacă este sigilată.
  • Consumabilele (cartușe, filtre etc.) se pot returna numai sigilate și neutilizate, conform art. 16 din OUG 34/2014.

3. Returnarea sumelor

Vânzătorul va rambursa sumele achitate de Cumpărător în termen de maximum 14 zile de la data la care a fost informat despre decizia de retragere, dar poate amâna rambursarea până la primirea produselor sau până la primirea unei dovezi conform căreia produsele au fost expediate (oricare dată survine prima).

Suma va fi returnată în contul bancar indicat de client sau prin altă modalitate agreată de comun acord (de exemplu, poate fi folosită pentru achitarea altui produs).

4. Produse folosite / Testate

În cazul echipamentelor care au fost deja montate, racordate la rețea sau prin care a circulat apă, se poate deduce o sumă pentru operațiunile de igienizare sau readucere la conformitate, dacă se constată că produsul a fost folosit peste ceea ce este necesar pentru verificarea conformității comenzii.

Consumatorul are dreptul de a verifica produsele, însă fără a le utiliza sau instala într-un mod care le-ar putea diminua valoarea în mod semnificativ.

5. Procedură de retur

  1. Pentru a iniția returul, clientul:
    • Completează formularul de retur.
    • Trimite un e-mail la office@staraqua.ro cu subiectul „Retur + [Numărul Comenzii/Facturii]”, menționând motivul returului și contul IBAN pentru rambursarea sumelor cuvenite.
  2. După confirmarea returului de către Vânzător, clientul va expedia produsul la adresa comunicată, ambalat corespunzător.
  3. După recepția și verificarea coletului, Vânzătorul va comunica clientului situația finală a returului (suma rambursată, eventualele deduceri etc.).

Pentru informații suplimentare sau clarificări, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail office@staraqua.ro.